Pred nama je još jedan projekt Udruge Sidro i novih 18 mjeseci intenzivnog zagovaranja za izmjene, sve u cilju da jednog dana imamo jednako dostupan, jednako priuštiv, jednako siguran i jednamo kvalitetan vrtić za svako dijete.
Projekt ''Obrazovanje - pravo, a ne dar!'' finacijski je podržan iz programa Impact4values (CERV), kojim upravlja hrvatko - slovenski konzorcij - Zaklada Solidarna i Zaklada Slagalica iz Hrvatske te CNVOS iz Slovenije, u suradnji s Uredom za udruge Vlade Republike Hrvatske.
Obrazovanje počinje u vrtiću, programima Ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, i to je vrijednost koju je EU prepoznala kao prioritet i pravo svakog građanina EU, svakog djeteta. Znanstvene studije pokazuju kako djeca koja polaze vrtić ostvaruju značajno bolje rezultate u daljnjem obrazovanju u odnosu na djecu koja nisu pohađala dječje vrtiće. Onemogućavanjem pojedinoj djeci pristup toj prvoj stepenici obrazovanja, stavljamo ih u nepovoljniji položaj, diskriminiramo u odnosu na djecu kojoj je obrazovanje u ovoj dobi dostupno. U Republici Hrvatskoj u ovom trenutku, na nacionalnoj razini, a prema podacima Državnog zavoda za statistiku, dječje vrtiće pohađa samo 57,8% djece rane i predškolske dobi, dok je europski standard 97%.
Polazeći od činjenice da je obrazovanje pravo svakog djeteta, a ne dar koji neka država može i ne mora dati, svjesni kako uskraćivanjem te prve stepenice obrazovanja dijete dovodimo u slabiji početni položaj, želimo utjecati na donošenje kvalitetnih nacionalnih i lokalnih propisa koji će svakom djetetu jamčiti jednakost.
Nužno je osvijestiti javnost o vrijednostima i važnosti prve stepenice obrazovanja i utjecati na donositelje odluka u cilju osiguravanja jednako dostupnog, sigurnog, priuštivog i kvalitetnog vrtića za svako dijete. Zato ćemo tražiti izmjene Zakona o predškolskom odgoju i obrazovanju i izradu unificiranih Pravilnika o upisima u vrtiće.
Financirano sredstvima Europske unije. Izneseni stavovi i mišljenja su stavovi i mišljenja autora i ne moraju se podudarati sa stavovima i mišljenjima Europske unije ili Europske izvršne agencije za obrazovanje i kulturu (EACEA). Ni Europska unija ni EACEA ne mogu se smatrati odgovornima za njih.